A qui beneficia que no es pagui el servei de Renfe fins que l'AVE arribi a Barcelona?
Renfe és una empresa pública, i els diners que recull amb els bitllets que paguen els usuaris (no clients, com s'entesten a anomenar-los darrerament) se suposa que són per mantenir en funcionament les instal·lacions, i en el millor dels casos per invertir en millores (no m'atreveixo ni a somiar-ho!).
Si Renfe fos deficitària seria l'Estat qui aportaria el capital que falta per mantenir-lo en funcionament (sí, aquesta frase parlant de Renfe cal entendre-la en el pla purament teòric...). I quan dic l'Estat, no vull dir la ministra ni ZP, sinó l'erari públic.
Si els càlculs són correctes (1euro x 160.000 persones x 90 dies = 14,5 milions d'euros) els bitllets de tren que es deixaran de pagar són un dineral. Que, entenguem-nos, els pagarem igualment. O és que l'Estat s'esforçarà en exigir a les empreses que han comès els errors que han dut a aquesta situació a sufragar aquesta quantitat? (per no parlar de les compensacions, el cost que té tot el dispositiu de transport alternatiu, etc)
Em sembla que no pagar els 80 cèntims o l'euro que costa el bitllet de tren és una manera de tenir-nos menys emprenyats de cara a les eleccions. I em sembla molt ingenu pensar que no els pagarem d'una altra manera.
divendres, 16 de novembre del 2007
RENFE Gratis?
Publicat per eva a les 11:26
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
exactament... i perquè fer-ho gratis fins l'arribada de l'ave i no fins la tercera llunya plena de 2008? o fins que les ranes tinguin pél?
Tot plegat és una presa de pél, però el que em sembla més greu és que s'han pensat que els 160.000 usuaris afectats (clients de renfe i, en una majoria, captius del psoe) són idiotes i amb la "propineta" els anestesiaran i seguiran votant PSOE, que en definitiva, és l´únic important.
Ens donen un caramelet i au! tant contents
Publica un comentari a l'entrada