dilluns, 25 de febrer del 2008

80Km/h: objectiu assolit!

Fa uns mesos que ha entrat en funcionament la restricció de superar els 80Km/h en les autopistes dels voltants de Barcelona. Ens van explicar que ajudaria a reduir la contaminació en CO2 i limitaria els accidents de trànsit. Després de dos mesos d’implantació de la mesura, els responsables de la cosa ens expliquen que

a) S’han reduït les morts en carretera. No donen dades de les mortrs dels darrers mesos al voltant de Barcelona, ni de les actuals, no sabem ON han passat aquests accidents que, diuen, ara són menys. No expliquen que les companyies d’assegurances han detectat un increment dels petits accidents en les autopistes que circumden Barcelona.

b) No donen dades de les concentracions de CO2 en l’atmosfera dels voltants de Barcelona. Deu ser que no són favorables a la mesura, i

c) Es posa una mitja de 700 multes diàries.

Aquest darrer aspecte mereix comentari a part. 700 multes cada dia, a una mitja d’uns 100 euros (comptant la possible rebaixa per pagament immediat sense dret a recurs), dóna una recaptació de 21.000 euros cada mes, que al cap de l’any fan la preciosa xifra de 252.000 euros (és a dir quasi 42 milions de pessetes). Quina destinació tenen aquests euros? Quin ús se’n fa d’aquest significatiu increment del pressupost de l’administració? En què s’inverteixen? Quina millora de les vies públiques, o del transport públic representarà pels ciutadans? No se sap, no ho diuen.

O tot plegat és més senzill i aquest és, precisament, l’objectiu de la limitació? En aquest cas: MISSIÓ ACOMPLIDA!!!
----------
Afegit de l'autor:
lamento l'error. 700 multes x 100 euros x 365 dies = 25.550.000 euros (4.200 milions de pesetes). ARA SI! Per aquesta xifra les criatures d'iniciativa posen radars fins al lavabo de casa.

7 comentaris:

marius ha dit...

Com informació complementària: sabieu que a Catalunya hi ha 99 radars fixes (vegeu http://www.gencat.net/transit/radars.htm), dels quals només dos (2) estan a les autopistes d'Acesa? (un a la AP7 -Castellbisbal- i un a la AP2 -Borges Blanques-). Mentre, a la A2 n'hi ha 10.

Curiós, oi? Sobre tot considerant que és a les autopistes on es superen de manera més perillosa els límits de velocitat. No és el mateix anar a 100Km/h en una zona de 80, que anar a 180Km/h en una zona limitada a 120Km/h.

El braç de La Caixa és molt llarg...

eva ha dit...

No sé com has fet els números, però t'hi falten zeros!!!! 700*100*365 a mi em dóna 25.550.000 euros, que venen a ser uns 4.000 milions de peles. (anuals!)

Anònim ha dit...

Té raó l'Eva. Per 1/4 de milió... no s'hi posen.

Anònim ha dit...

Curiosa distribució de radars en les autopistes... Vota PSC, Vota La Caixa!

Màrius: compra't una calculadora

Esteve ha dit...

Aquest dies vaig pel voral de la C-32 amb la moto tot i que ens van dir que anar a 80km/h descongestionaria el trafic... i les dades de la reducció de la contaminació ja ens podem esperar a la seva publicació després d'una setmana de pluja...

Anònim ha dit...

[url=http://www.officialtexanspros.com/]JJ Watt Elite Jersey[/url]

Visit his Boxer Dog website and discover how you can make boxer dog the happiest, loving dog alive, Running healthily with you But if you do, you have the dog health advice that you need Log onto their website XE "International Veterinary Acupuncture Society" at or call 970-266-0666 Here we have the quote from his book The Roots of Civilization

[url=http://www.goldentatejersey.com/]Women's Golden Tate Jersey[/url]

(Just ask any "road warrior"!)However, there IS an alternative:An Internet Cafe This paper's interest is to be seen in the general trend and not in the exceptions Pre-emption, defined as the anticipatory use of force in the face of an imminent attack, has long been accepted as legitimate and appropriate under international law

[url=http://www.officialbearsjerseystore.com/]Bears Brian Urlacher Jersey[/url]

Anònim ha dit...

The greatest mistake people make in virtually any industry is they try something once and expect instant results It would be unprofessional for him to accept requests to teach Dogmatic Theology at a professional level in a seminary It looks as if we're in for a storm
Each can be as important as the other and sub categorising helps focus efforts in multiple directions5Wake-up call-Ask yourself how you can be of service in a similar manner to the way you already are yet increase your cash flow