El servei català del trànsit disposa (segons pròpia confessió) d’un centenar de radars en diverses carreteres (http://www.gencat.net/transit/radars.htm). A la seva pàgina web diuen: L’objectiu no és sancionar sinó reduir els accidents de trànsit, si bé es perseguirà amb contundència aquells infractors que posin en perill la seguretat viària i s'establiran tots els mecanismes perquè no quedin impune a l’actuació del sistema.
També asseguren que estan repartits en funció de la distribució de la sinestralitat deguda a excessiva velocitat i naturalment, no es disposen amb voluntat recaptatòria.
A part dels que té l’ajuntament de Barcelona, 25 dels 100 radars que diu la DGT (que són més) estan en vies ràpides, que és on suposadament els conductors deixen anar el gas amb major alegria.
Analitzem breument la distribució d’alguns d’aquests radars.
10 estan a la A-2, entre Barcelona I Lleida, 150 Km d’autovia (gratuïta) que va trigar 30 anys a completar-se amb l’excusa del traçat Igualada - Cervera, si be em consta que, al menys a Cornellà, n’hi ha dos i no un com diu la web. (Castellolí, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Vicenç dels Horts, Sant Vicenç dels Horts, Bell-lloc d'Urgell, Cervera (2), Soses, Tàrrega)
6 a la B-23 i B-20, autovies dels voltants de Barcelona (Molins de Rei –2-, Sant Joan d’Espí, Sant Just d’Esvern i Badalona)
4 més als trams d’autovia de la C-31 – tres als voltants de Barcelona, un a la zona de lliure circulació – gratis – a Vilanova -. Em consta que, al menys, n’hi ha dos més a la C-31 entre Sant Boi i Castelldefels (en aquesta zona n’hi ha, com a mínim, quatre), i tres més entre el Prat i l’Hospitalet. Però no n'hi ha cap (zero) a la zona dels túnels del Garraf (de pagament).
Portem 22 radars en vies ràpides gratuïtes. Sabeu quants hi ha en les autopistes gestionades per ACESA? TRES! (3), un a la AP-7 a Castellbisbal, un a la A-7 a Tarragona (a la zona gratuïta entrant a Torredembarra o Reus) i un a la AP-2 Les Borges Blanques. Comptant que la AP-7 més la AP-2 sumen uns 450 Km (La Jonquera - Hospitalet de l’Infant uns 350 Km, Valls- Lleida uns 100 Km), a les autopistes de Acesa hi ha un radar cada 150 Km.
Si analitzem la A-2 (gratuïta), que té uns 150 Km, n’hi ha 11 (10 que diu la web i al menys un més que jo sàpiga), surt una mitja de un radar cada 13 Km. Si be cal considerar que la majoria estan al voltant de Barcelona, la zona de 80 Km/h.
O sigui i resumint: la possibilitat de que t’enganxin en una autopista de peatge és unes 10 vegades menor que a les autovies gratuïtes. Deu tractar-se de la nova manera de compensar els peatges? (pagar menys multes a les de pagament). O és en desgravi de qual la Tura tocava el claxon en passar pel peatge de Mollet? O és que el braç de la Caixa és molt llarg?
7 comentaris:
Si que es curiosa aquesta distribució. Sort que tenim un govern d'esquerres, que altrament...
Puc assegurar que en aquesta llista hi falten radars. He mirat la web de la DGT i la llista que dóna, suposadament actualitzada, és falsa. Hi falten MOLTS radars.
L'afany recaptatori del tripi 2.0 fa por. Una comparativa de mossos exigint a un ciutadà vs. les autoexigències dels seus caps a http://lacasadelabomba.blogspot.com
A mi em segueix intrigant saber el destí dels 4.000.000 milions de peles que recapten (per la nostra seguretat, oi tant!). Que se'n fa? Qui els gestiona?
El que és clar és que no tota aquesta pastarada s'inverteix en millores dels traçats, sistemes de seguretat i qualitat de les vies del país.
Val molts calés tapar amb xapa els guardarraïls?
És molt car senyalitzar i balissar millor els trams en obres?
La pintura per a passos de zebra que no rellisca...Només és per als circuits?
Aquests diners no són (realment) per intentar reduïr el nombre de morts (accidents, amputacions...)en carretera?
Això sí, missatges clau als cartells lluminosos... que no beguis, que portis al cinturó, que vagis a 80km/h... coses que tots sabem. A més, a vosaltres també us enlluernen???
Les morts en carretera són una estadística que els permet fer veure que estan amoïnats i aprifitar l'avinentesa per incrementar la pressió sobre els conductors i, sobre tot, sobre tot, augmentar els ingresos amb una voracitat recaptativa pròpia dels senyros feudals.
Mentre, queda el recurs d'anar per les autopistes d'Acesa, que (peatges apart) és barra lliure de radars.
Parlant de missatges als taulers..qui els redacta? sembla que no ha passat el parvulari...i a vegades, et reten com si fossin la senyoreta Rotenmeier..i les peles van al calaix del govern, que no vol dir a nosaltres de retruc..ai las! perquè el peatge de Mollet era una vergonya per a la senyora Tura quan ella era alcaldessa i ara no se la sent..uuiii salut
Parlant dels taulers electrònics (darrera dela quals hi pot haver un radar, per cert), a part de mal escrits, i com diu en Pau, Enlluernen de nit. Quan passes aprop, la intensa llum del pannell no et deixa veure que hi ha més enllà de la carretera.
Podem multar a algun dels imbécils que els dissenyen?
Publica un comentari a l'entrada