En ZP ha escrit una carta al president de Volkswagen per demanar-li, imagino que respectuosament, que porti la fabricació de l'Audi Q-3 a la fàbrica de Martorell. El mateix ha fet el president d'Eslovàquia per endur-se l'esmentat cotxe cap a casa seva. Fa pocs dies hi van anar en comitiva el president de la Generalitat, el conseller Huguet i la secretària general d'indústria, igualment per sol·licitar del gran president la fabricació del Q-3. Fa poc va rebre al ministre Sr. Sebastián per idèntica raó. Aquest home no para de rebre presidentets, ministres, corre-ve-y-diles i cartes respectuoses. Ja fa uns quants mesos va enviar al Sr. Erich Schmidt a explicar als sindicats que o congelaven les reclamacions salarials o no fabricarien el Q-3 en la vida, la qual cosa van acceptar (sempre respectuosament).
Els diaris diuen (cal imaginar que perquè la Moncloa ha filtrat la carta), que el Zapatero li explica al president de Volkswagen que ell sempre ha apostat per la indústria automobilista, raó per la qual el nostre president espera que l'amo es rendeixi al seus peus davant de tant contundent argumentació. Es deu pensar que és com els titiriteros que li fan la pilota a canvi de subvencions i contractes a la tele.
Però en el fons, herr Martin Winterkorn deu pensar que aquests senyors tant curiosos que el venen a veure (respectuosament) acompanyats del ser traductor, es clar, no deuen apostar tant clarament com diuen per la indústria de l'automoció. Altrament no haguessin permès que Seat passés a les seves mans i que Montesa, Bultaco, Ossa, Sanglas i Derbi es venguessin al millor postor japonès o italià. Ara, deu pensar en Martin, aquests senyors han de venir a casa meva a suplicar que fabriquem el Q-3 a casa seva (previ pagament de les corresponents subvencions milionàries) i jo (sempre herr Winterkorn) haig de decidir qui s'emporta la subhasta de subvencions, Hongria, Eslovàquia, Espanya o Polònia, sense perdre de vista que també hi ha una fàbrica de casa (a la mateixa Alemanya) que també s'ha de cuidar... Mare de Déu, quin problema!
Però deixant al senyor Winterkorn amb els seus problemes i mirant cap a casa, ens podríem haver estalviat l'espectacle de la currua de personatges a veure el president de Volkswagen si a casa nostra, en lloc de permetre que el capital estranger vingués a salvar les nostres indústries, en el seu moment haguéssim apostat per donar facilitats a la gent de casa, promocionat de debò la recerca i donat suport a les petites i mitjanes empreses. Si fos així, ara les decisions les adoptaria algú a un despatx de Barcelona, Mollerusa o Figueres, en lloc de dependre del que pensin uns tipus que viuen a Dulseldorf, Milà, Frankfurt o Amsterdam. Tot això podria haver passat si des de fa anys, els nostres governants haguessin apostat per la indústria i la recerca de casa, en lloc del totxo fàcil i l'especulació immobiliària, que han fet molts milionaris (som el principal productor d'aquesta espècie) i ara està fent milions d'aturats (espècie en la que també en som productors destacats).
Jo no vull creure que cada poble té el govern que és mereix. Nosaltres no ens mereixem això. Segur!
5 comentaris:
Finalment han donat (sembla) el Q3 a Martorell, però això no varia els comentaris del post. Només que insistint en la contumàcia, els ministres ara estan contents "de la tasca que han desenvolupat en favor de l'arribada del Q3 a Espanya". O sigui, estan contents de com han demanat (respectuosament), sisplau, sisplau, que la fabricació del cotxe vingués a Seat.
si, el Q3 ha arrtibat, pero que passara amb el següent? doncs si fa o no fa, el mateix
D'acord. D'altra banda i pel que fa al Q3: celebro que l'adjudicació de la fabricació d'aquest model contribueixi a salvar llocs de treball a Seat i a les empreses que indirectament hi col·laboren. Dit això, no oblidem que una bona part -si no tota- de la inversió que ha de fer VW sortirà de l'erari públic.
i esta clar que arriba massa tard per moltes de les petites empreses que treballant per el sector indirectament. Ja que aquí nomes estem assegurant el treball pels treballadors/es de seat. Els dissenys ja estan fets, les matrius també, i els components no hi ha el compromís explicit que sortint de les empreses externes del nostre país...
És el que té haver-se venut la industria al capital de fora, que es porten de casa les matrius, la I+D ... i en conec alguna (Kao, sense anar més lluny), que fins i tot el paper de water el porten de Japó.
Per això el nostre president ha d'anar a veure (respectuosament) a l'amo de l'empresa que pren les decisions... una pena (i una vergonya).
Publica un comentari a l'entrada