dijous, 30 d’abril del 2009

Traspassos

Ens arriben noves aquestes darreres setmanes a l’entorn del desencallament de dues qüestions de gran volada: el finançament i rodalies.

Respecte del finançament, al marge d’algunes informacions fetes públiques interessadament, no en sabem gaire cosa. Tampoc en sabrem gaire més quan finalment es desencalli la qüestió –i no en tingueu cap dubte: es desencallarà- atès que la forma de vendre la moto serà mitjançant un explicació complexa plena de percentatges sobre partides de difícil concreció, que per a uns donaran un resultat de 100 i per a d’altres de 1000. Com la comptabilització dels assistents a les manifestacions, vaja.

Amb rodalies possiblement es voldrà fer el mateix, el que passa és que així com el conjunt de la societat no acaba d’aclarir-se quan diuen que una cosa és inversió i altra infraestructures o que una cosa són els recursos i altra el finançament, tothom sap què és una via, una estació o un tren.

Bé, dit això, sembla que gràcies als bons afers de Montilla i Saura juntament amb Chaves i Bono. Gràcies als nostres ministres a Madrid, la Chacón i en Corbacho, i, sobretot, a pesar d’en Mas, al juliol (?) tindrem rodalies.

De manera immediata, el Govern de Catalunya podrà decidir sobre les freqüències, el nombre de serveis, preus i tot allò relacionat amb el servei diari. Per a més endavant, que això és molt complicat, tindrà competències sobre el material mòbil i el personal per al seu funcionament. Diuen que això serà a mig termini i, ateses les unitats de temps que s’utilitzen en el tema de traspassos a Catalunya, fa certa basarda imaginar un calendari.

Dit d’altra manera: les vies, les estacions, els trens seguiran sent estatals. A més a més, han consultat els sindicats –que no sé perquè ho han fet, ja que els sindicats ja s’hi van posicionar fa temps- que han tornat a dir que volen que el personal continuï depenent de Renfe.

Sens dubte la tasca de decidir sobre freqüències, nombre de serveis i preus, és ingent ja que a tal efecte la Generalitat crearà una empresa pública. Deu ser que el personal actual de la Casa està molt atrafegat cercant informes exòtics dels Governs de CiU.

1 comentari:

marius ha dit...

com sempre, serà un traspàs de broma, podrem decidir les freqüències sempre i quant no toquin el voraviu dels sindicats (llegeixi's prebendes dels treballadors), sobre el nombre de serveis si no afecten les hores extres del personal i sobre preus. Això si que ho decidirem aquí, i veureu, els apujaran en nom de no se sap ben be què.

Mentre, el material mòbil (en estat ruïnós) i les vies i catenàries (igualment ruïnoses per manca d'inversió) seran estatals. Així com els treballadors, que d'això ja s'encarregaran els sindicats, aquests mateixos que amb 4 milions d'aturats no baden boca, que per això el govern és amic (i diuen que els hi ha donat 16 milions d'euros de subvenció)