dimarts, 22 de setembre del 2009

La sentència del TC

- Hem rebut questa petició. Què hem de respondre?
- Tu, què vols respondre?
- Home, jo vull respondre el que d’acord amb la normativa s’hagi de respondre.
- Mira, tu digues què vols respondre, que ja buscarem la normativa que ho justifiqui.


Aquesta conversa o una de molt similar vaig mantenir-la fa uns anys amb un advocat i m’ha vingut al cap arrel del tema de la sentència del TC sobre l’Estatut.

Sembla que la presidenta del Tribunal, en unes declaracions no oficials, ha donat a entendre que possiblement a l’octubre apareixerà la llargament anunciada sentència. Això ha fet que de nou avui en parlin a tots els mitjans.

Perquè estan tardant tant?. Només se m’acudeixen dos motius: o no saben la decisió o no han trobat els arguments que la justifiquin.

Coneixent la tela que es talla, m’inclino per la segona opció.

Ara bé, si està clar que volen retallar el text, perquè tarden tant a trobar el com explicar-ho?.

Doncs perquè si tant els membres anomenats progressistes com els altres estan d’acord amb el fet, no estan d’acord amb la forma ja que als seus partits d’obediència els convenen arguments molt diferents. El PSOE vol arguments en els quals “se note el efecto sin que se perciba el cuidado”, que deia aquell. El PP vol arguments que deixin ben clars “el efecto” i “el cuidado”. Vet aquí la tardança!