dijous, 31 de desembre del 2009

Jornades històriques

El Gobierno aprovarà avui el traspàs del servei de Renfe-Rodalia a la Generalitat.

Aquest traspàs, fruit d’un acord qualificat d’històric per part del Tripartit, es concreta en: regulació del servei, inspecció i règim sancionador per infraccions, establiment de tarifes, aprovació de les condicions generals dels bitllets, serveis mínims en cas de vaga i reclamacions dels usuaris. Sembla que també es podrà dir alguna cosa sobre la decoració de les botigues de les estacions i sobre la ubicació dels bancs de la sala d’espera, això sí, si se’n posen més, anirà a càrrec de la Generalitat. Que ningú sospiti que em deixo res, malgrat la transferència és la d’un servei ferroviari, no contempla ni trens, ni vies, ni maquinistes, ni res d’allò que hi ha a les maquetes de trens.

Em cal afegir, com a mostra del gran poder que es traspassa a la Generalitat, que la direcció de Renfe ja ha aprovat l’increment de tarifes per al 2010. Toma!

Tanmateix, el Tripartit en ple i tots els partits que hi donen suport estan d’acord –cosa rara- a assenyalar que estem vivint una jornada històrica.

En tenim ja d’altres exemples recents de jornades històrico-galdoses, com ara la de l’aprovació del nou sistema de finançament. I en tindrem moltes més d’igual transcendència per al país (sentència històrico-favorable sobre l’Estatut, cessió històrico-decisiva sobre el control dels aeroports,....) fins a les properes eleccions.

El president Montilla es veu que ens alliçonarà a final d’any llegint el que li escriguin des de no sé quina estació de tren per posar així èmfasi en aquesta jornada històrica. Confiem que l’any que ve tinguem algun altre protagonista per fer aquest paper i, si és possible, en un decorat que no sigui de cartró-pedra.

dimecres, 30 de desembre del 2009

Rodalies

RENFE apujarà les tarifes de rodalies un 7 % el 2010. Deu ser que pot fer-ho, al menys així ho diuen els diaris. Els mateixos diaris diuen que el 2010 rodalies serà gestionat per la Generalitat, per això el Sr. Encarregat farà el missatge de fi d’any des d’un centre de control de trens.


En què quedem? Rodalies es traspassa a la Generalitat, però els trens, les vies, les catenàries, el personal, les estacions i les taquilles on es cobren els bitllets són de Renfe. Que carai ens han transferit? Les garites d’informació en cas d’avaria?


Ara entenc la cara de satisfacció del Chaves en la roda de premsa on va deixar que en Saura anunciés la bona nova... 

dissabte, 26 de desembre del 2009

Algú sap...? - 4

La fallida d'Air Comet ha deixat més de 2.000 passatgers a terra i un deute galopant... però també ha deixat a la CEOE amb el cul a l'aire en ser el president d'Air Comet també president de la CEOE. Bon exemple! Abans, el president dels empresaris era el Sr. Cuevas, un assalariat que mai havia estat empresari.


O sigui, que l'organització dels empresaris està dirigida per un assalariat o alternativament, per un tipus que no és precisament un model empresarial a seguir. Els sindicats estan liderats per uns senyors que fa molts i molts anys que no treballen. Els curricula dels ministres, consellers i alcaldes, certament, no ajuda a l'optimisme...


Algú sap on anirem a parar?

diumenge, 20 de desembre del 2009

DROPOS !!!

L’altre dia els diputats de CiU van votar (per error) a favor de la LOFCA, una llei que va clarament contra el que estipula l’estatut, que consagra el dèficit fiscal i “legalitza” una vegada més l’espoli a Catalunya.

Però això no és rellevant pel que fa a la intenció d’aquest post. La llei és una putada pel (nostre) país. Tot i això, a l’hora de votar-la es veu que en Sánchez Lliure es va equivocar en aixecar la ma assenyalant el sentit de la votació. I tots (ep, que van ser tots!) van votar en que assenyalava el cap de grup sense ni pensar què estaven votant. Ni un (ni un, que és com tots però en sentit contrari) es va donar compte de l’error per dir-li: - Ep!, que no és això, que és la Lofca!

Vol dir això que ni un sol dels diputats de CiU sabia el que es votava? O ho sabia i no estava per la feina? O simplement estava allà perquè tocava però per matar l’avorriment s’entretenia enviant missatges per la BlackBerry?

A què collons van aquesta colla de dropos al Congrés? No tenen altre cosa a fer que saber el que es vota (ja que no solen participar en les discussions – això ho fa el portaveu -).

En la meva modesta opinió, en un mínim exercici de coherència, en un necessari atac (improbable) de vergonya, haurien de demanar sisplau, sisplau, que els substitueixin pels següents de la llista (i naturalment, no presentar-se mai més i sol·licitar una plaça al seu abast... per exemple de vigilant de museu).

DROPOS!!!