dijous, 22 de gener del 2009

Dues preguntes sobre trànsit

A la Trama, l'estúpida limitació de vecolitat a 80 Km/h no ens acaba de convèncer, és més, estem segurs que és una astuta maniobra recaptatòria del govern d'esquerres per poder fer més polítiques socials (com els agrada de dir), i de passada obrir més embaixades arreu, comprar algun Audi8 que els falta, fer una campanya sobre la memòria històrica o encarregar una enquesta sobre la felicitat dels catalans. Tot a fi de be i per millorar la nostra qualitat de vida (tot i que no ho sabem reconèixer).

Però l'altre dia, tot venint de Girona per l'AP-7, vaig veure un detallet que em va fer pensar: caram! que llestos que són els nostres governants i que burros que som nosaltres que no els entenem. I per entendre'ls millor, hi ha un parell de preguntetes sobre trànsit que potser - segur - que les criatures d'iniciativa ens sabran respondre i ens il·luminaran en la nostra estultícia (- Que n'aprenguin!, diran...).

1.- Ens volen convèncer que la velocitat limitada a 80 Km és per millorar la qualitat de l'aire i per això, als voltants de Barcelona no ens deixen anar més ràpid. Per la C-31 o la C-32, la limitació comença a Castelldefels, a uns 18 Km de Barcelona; per l'A-2 o l'AP-7, la cosa s'inicia cap el Papiol, a uns 15 Km de la ciutat. Arribant des del nord per l'AP-7, el primer indicador de limitació a 80 Km/h està només a 600 m del terme municipal de Barcelona. És que a Montcada, La Llagosta, Santa Perpètua de la Mogoda o Montmeló no hi ha pol·lució?. És que els habitants d'aquesta zona són més resistents a la contaminació? O és que no quedaria be limitar la velocitat a 15 Km de Barcelona (Montmeló) i al cap de 5 Km pagar un peatge a La Llagosta? Segur que hi deu haver una raó tècnica que no sigui una trucada de l'empresa concessionària a Palau. Però jo no la sé.

2.- A la C-32 s'ha imposat la "velocitat variable" diuen que per millorar els accessos a Barcelona quan hi ha embuts de tràfic. Potser si. També diuen que millora la contaminació, però aquest raonament és del tot inconsistent. Així dons, com és que la velocitat variable està en els dos sentits? Quins embussos es volen evitar en el sentit Barcelona-Castelldefels? O és precisament per causar embussos a la plaça d'Espanya? Segur que no es tracta d'una mesura inspirada en la voracitat recaptatòria i hi deu haver una raó tècnica. Però jo no la sé.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Segur, segur que ningú d'Acesa, Avertis o el que sigui, no va trucar a ningú de Palau per fer recomanacions... és mera casualitat que el límit, precisament en aquesta autopista, estigui en un lloc tant pintoresc.

Que malpensats que sou!

Anònim ha dit...

No us enganyeu, la qüestió és tocar els collons. Els importa un pito la seguretat, la contaminació i els accidents de trànsit.