dimarts, 8 de juliol del 2008

La publicitat

Habitualment les empreses, les marques, solen fer publicitat dels seus serveis anunciant allò que ofereixen.

Així, per exemple, és habitual en aquestes dates que les empreses turístiques i agències de viatges pronostiquin descans i diversió en llocs i paisatges paradisíacs. Paral·lelament, les empreses de telefonia ofereixen més cobertura arreu i l’aplicació de les noves tecnologies per mantenir-nos comunicats amb el món des d’allà on sigui.

Els supermercats ofereixen millors preus –coses de la crisi-, i les botigues les rebaixes més impressionants.

Per això hi ha alguns anuncis que em criden l’atenció. Per exemple, a Barcelona hi ha algun taller que anuncia “pinchazos las 24 horas”. Que dius, entro amb el cotxe bé i em punxen les rodes? (això sí, sigui l’hora que sigui). Hi passo cada dia davant d’un d’aquests i sempre m’ha fet gràcia. És com si al restaurant, en comptes d’anunciar-te “plats combinats” o “cuina de mercat”, et diguessin: “gana”.

Avui, però, he trobat un cartell que m’ha descol·locat. En una furgoneta de “Renfe” deia: “servicio de averías”. Què m’estan dient exactament? Són com els de les punxades? o , és un servei que tenen muntat exclusivament per a rodalies?
________________________________

NOTA al marge: aprofito per atreure l’atenció respecte de la qüestió lingüística. Els rètols que he reproduït en castellà estan així originalment i ni l’amo del taller ni el servei de Renfe es senten perseguits.

4 comentaris:

marius ha dit...

Les coses de la publicitat i dels publicistes són insondables, tot i que segurament, el dels "pinchazos 24 horas" no ha recabat l'auxili d'un "creatiu".

El que esmentes de RENFE és important: resulta que tenen una furgo que s'encarrega de les avaries. Ja sabem QUI causa tantes avaries. Els operaris de la furgo deuen ser de el més eficaç que hom pot imaginar. No són ningú, ells, produint avaries als trens de RENFE

Anònim ha dit...

També hi ha la publicitat "insitutcional" on s'anuncien serveis en règim de monopoli. Per exemple: no heu vist mai anuncis de renfe? Que pretenen que agafis el tren de renfe en lloc dels ferrocates? Dons si vas a Mollerusa, no hi arriben els ferrocates.

En aquests casos, un tendeix a pensar que s'ha de donar el pinso a un "creatiu" amic. Alló de: -Fes-me una campanya, algo, que se jo... qualsevol cosa.

Anònim ha dit...

Parlant d'agències de turisme, sembla que unes quantes s'han adherit a la remugada carpetobetónica sobre la perniciosa mania que tenim a Catalunya de parlar en català.

I és que en som de tossuts!

Trina Milan ha dit...

I així es gasten els diners alguns, fent veure que ens fan servei quan només fan que dorar-se a sí mateixos la píndola...és mala gestió d'empresa, per acabar-ho d'adobar amb mala praxis democràtica...un cas...que només passa a la pell de brau
salut